Raport z audytu wstępnego zawiera ,wszystkie niezbędne informacje, aby klient mógł w łatwy sposób dostosować swój obecny system zarządzania do wymagań danej wybranej normy ISO.
Co znajduje się w raporcie z audytu wstępnego?
Raport z audytu wstępnego ma na celu:
• Identyfikację i selekcję obszarów wymagających poprawy w zakresie spełnienia wymagań danej normy zarządzania
• Przekazać niezbędne informacje zrozumiale i zwięźle
• Ustalić plan dziań związanych z wykonaniem niezbędnych zaleceń
Audyt wstępny zawiera następujące elementy niezależnie od systemu ISO jaki organizacja chce certyfikować:
Streszczenie – zwięzłe oświadczenie podsumowujące kluczowe punkty audytu. Zwykle jest zamieszczone na początku raportu i zapewnia kontekst dla reszty raportu.
Zakres i cel – Opisuje, które aspekty działalności organizacji zostały zbadane i dlaczego przeprowadza się ten audyt. Ta sekcja zawiera kontekst raportu.
Metodologia – opisuje sposób przeprowadzenia audytu. Audytorzy korzystają z tej sekcji, aby wyjaśnić swoje podejście do gromadzenia danych i przeprowadzania analiz.
Wyniki — zawiera szczegółowe informacje na temat obserwacji dokonanych przez audytora.
Rekomendacja(-e) – plan działania, który podsumowuje zalecenia dotyczące usprawnienia procesów organizacji.
Wniosek – W tej sekcji znajdują się najważniejsze wnioski.
Dodatkowo Audyt przeprowadzany przez audytorów Multicert , jest uzupełniony o następujące elementy związane z certyfikacją wybranego systemu ISO:
• Sekcja priorytetów, która identyfikuje najbardziej krytyczne problemy i potencjalne obszary wymagające poprawy
• Sekcja rekomendacji, która wyjaśnia, w jaki sposób organizacja może rozwiązać problem (problemy) wykryte podczas audytu
• Sekcje Referencje zawierająca listę źródeł wykorzystanych do przygotowania raportu
Sekcje referencyjnych dokumentów, które klient otrzymuje, aby na ich bazie móc szybko wykonać zalecenia zawarte raporcie z audytu wstępnego.